29 maja 2025r.uczniowie klas I–III wzięli udział w specjalniezorganizowanych zajęciach integracyjnych, które miały na celu nie tylkorozwijanie umiejętności logicznego myślenia i współpracy, ale przedewszystkim budowanie pozytywnych relacji między dziećmi. Każdymógł znaleźć coś dla siebie! Na trzeciej godzinie lekcyjnej, w sali nr 3 zapanowała atmosfera skupienia, radości i współpracy. Uczniowie wspólnie układali puzzle, którewymagały nie tylko cierpliwości, ale i dobrej komunikacji. Wspólneszukanie brakujących elementów i układanie obrazka krok po krokusprzyjało integracji oraz ćwiczyło spostrzegawczość i wyobraźnięprzestrzenną. Wielką atrakcją były szachy i inne gry planszowe, które rozwijałykoncentrację i uczyły strategicznego myślenia. Nie zabrakło też dobrejzabawy przy zabawie w „pocztę”, gdzie uczniowie pisali krótkiewiadomości do siebie nawzajem i z radością je sobie przekazywali, a listy i kartki pocztowe z okrągłą pieczątką, wrzucały do skrzynki pocztowej. Jedną z nowości, która wzbudziła ogromne zainteresowanie wśródchłopców, było układanie toru samochodowego. Pracując w grupie, planowali trasę, łączyli elementy toru i testowali, jak najlepiej poprowadzić samochodziki, by pokonywały zakręty i przeszkody. Zabawa nie tylko angażowała wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie, ale też uczyła współdziałania, cierpliwości oraz dzielenia się zadaniami. Zajęcia pokazały, że nauka przez zabawę i współdziałanie dajeznakomite efekty – dzieci chętnie współpracowały, wspierały się ipoznawały nawzajem w nowych sytuacjach.





