Projekt został przygotowany dla wszystkich nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej! W naszej szkole w projekcie uczestniczyły klasy 1 i 2.
Celem projektu było:
- stworzenie okazji do integracji i wymiany doświadczeń między nauczycielami wychowania przedszkolnego;
- inspirowanie do podejmowania innowacyjnych metod pracy;
- stworzenie okazji do rozwijania kreatywności dzieci i nauczycieli;
- stwarzanie okazji do budowania pozytywnej samooceny dzieci i nauczycieli;
- wzbogacanie wiedzy z zakresu nowatorskich metod pracy pedagogicznej;
- rozwijanie zainteresowania pedagogiką F.Froebla.
Metoda Froebla opiera się na wykorzystaniu specjalnie zaprojektowanych zabawek i materiałów edukacyjnych, które mają za zadanie rozwijać wyobraźnię i kreatywność dziecka. Poprzez zabawę, dzieci uczą się współpracy, komunikacji oraz samodzielności.
Jednym z podstawowych elementów metodyki Froebla jest wykorzystanie specjalnych półprzezroczystych elementów, które pozwalają dziecku na budowanie różnych kształtów i konstrukcji. Dzięki nim dzieci uczą się geometrii, rozpoznają wzory i symetrie, rozwijając jednocześnie umiejętności manualne.
Zabawy w metodyce Froebla nie tylko rozwijają zdolności intelektualne i manualne dziecka, ale także mają istotne znaczenie dla jego rozwoju emocjonalnego. Dzieci uczą się kontrolować emocje, budować relacje z rówieśnikami oraz rozwijać empatię i zrozumienie dla innych.
-
- Zabawa w metodyce Froebla wspiera rozwój kreatywności i wyobraźni dziecka
- Pomaga w nauce współpracy i komunikacji
- Rozwija zdolności manualne i poznawcze dziecka
Podsumowując, metoda Froebla jest nieocenionym narzędziem w przedszkolnej edukacji, pozwalając dzieciom rozwijać się we wszystkich wymiarach – intelektualnym, emocjonalnym i społecznym. Zabawa w metodyce Froebla to nie tylko rozrywka, ale także edukacja w pełnym tego słowa znaczeniu.
Beata Mroczkowska
Małgorzata Załęska