CEL GŁÓWNY
Stworzenie możliwości rozwoju, w okresie od 1 IX 2010 do 31 VII 2011, 220 uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych poprzez poszerzenie i udostępnienie oferty edukacyjnej w 2 wiejskich szkołach podstawowych znajdujących się w miejscowościach Łyna i Raczki w Gminie Nidzica w woj. warmińsko – mazurskim.
Cele szczegółowe dotyczą 220 uczniów w wieku 5-13 lat pochodzących z części wiejskiej Gm.miejsko – wiejskiej Nidzica, 2 SP z „0” w miejscowości Raczki i Łyna i okresu realizacji od 1 IX 2010 do 31 VII 2011.
CELE SZCZEGÓŁOWE
1. Nabycie umiejętności komunikacji w jez. obcych 140 Uczniów poprzez udział w zajęciach językowych rozwijających i wyrównawczych.
2. Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u 20 U przez udział w zaj. logopedycznych.
3. Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i poprawności językowej oraz kompetencji społecznych i obywatelskich 80 U poprzez udział z zaj. humanistycznych wyrównawczych i rozwijających.
4. Kształcenie kompetencji matematycznych 160 U poprzez udział w zaj. matematycznych wyrówn. i rozwij.
5. Kształcenie kompetencji przyrodniczych 140 U poprzez udział w zaj. przyrodniczych wyrówn. i rozwij.
6. Kształcenie kompetencji informatyczno- technicznych 60 U poprzez udział w zaj. informatycznych rozwij.
7. Kształcenie świadomości i ekspresji kulturalnej 20 U. klas I i II poprzez udział w zaj. artystycznych.
8. Ułatwienie wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i planowania własnej kariery U poprzez udział w zaj. z doradztwa zawodowego.
9. Rozwijanie poczucia wiary we własne siły, potrzeby osiągania sukcesu, pokazywanie zróżnicowania społecznego i promowanie równości płci oraz różnorodności u 20 U poprzez udział w zaj. psycho-edukacyjnych.
10. Wyrównanie deficytów rozwojowych 20 U poprzez udział w indywidualnych zaj.korekcyjno – kompensacyjnych.
11. Przygotowanie 20 U do wcześniejszego rozpoczęcia nauki w kl. I poprzez udział w zaj. „Idę do szkoły”.
Zajęcia realizowane w ramach projektu
Zajęcia humanistyczno-wyrównawcze | kl. IV-VI | 186h. |
Zajęcia humanistyczno-rozwijające | kl. IV-VI | 62h. |
Zajęcia przyrodniczo-wyrównawcze | kl. VI | 124h. |
Zajęcia przyrodniczo-wyrównawcze | kl. IV-V | 124h. |
Zajęcia przyrodniczo-rozwijające | kl. IV-VI | 62h. |
Zajęcia matematyczno-rozwijające | kl. IV-VI | 62h. |
Zajęcia matematyczno-wyrównawcze | kl. VI | 124h. |
Zajęcia matematyczno-wyrównawcze | kl. IV-V | 124h. |
Zajęcia informatyczno-techniczne -rozwijające | kl. IV-VI | 186h |
Zajęcia język angielski-rozwijające | kl. IV-VI | 62h. |
Zajęcia język angielski-wyrównawcze | kl. IV-VI | 124h. |
Zajęcia język niemiecki-wyrównawcze | kl. IV-VI | 62h. |
Zajęcia indywidualne kor-komp. | 620h. | |
Zajęcia indywidualne logopedyczne | 620h. | |
Zajęcia ogólno-rozwijające „Idę do szkoły” | 62h. | |
Zajęcia mat. z wykorzystaniem komputera-wyr. | kl. I-III | 186h. |
Zajęcia mat. z wykorzystaniem komputera – rozw. | kl. I-III | 62h. |
Zajęcia artystyczne | kl. I-II | 62h. |
Zajęcia j.ang. z wykorzystaniem komputera – rozw. | kl. I-III | 186h. |
Zajęcia z przyrody – rozwijające | kl. I-III | 186h. |
Zajęcia z doradcą zawodowym | kl. VI | 20h. |
Zajęcia psychoedukacyjne | kl. III-VI | 60h. |
Wartość wskaźników ogólnych na obszarach wiejskich
W okresie realizacji proj. od IX 2010 do VII 2011: – 2 szkoły prowadzące kształcenie ogólne, które zrealizowały projekty rozwojowe w ramach projektu, w tym 2 szkoły z obszarów wiejskich, Wskaźniki rezultatu prezentujące efekty jego realizacji: 1. Wzrost kompetencji przyrodniczych u min: 2. Wzrost kompetencji matematycznych u min: 3. Wzrost kompetencji informatyczno – technicznych u min.: 4. Wzrost umiejętności komunikacji w jez. obcych u min: 5. Skorygowanie zaburzeń mowy u min. 17 U z indywidualnych zajęć logopedycznych. 6. Wzrost umiejętności przygotowujących do wcześniejszego rozpoczęcia nauki w kl.I u min. 17 U poprzez udział w zaj.„Idę do szkoły”. Rezultaty będą mierzone za pomocą: test końcowy, lista obecności W trakcie trwania zaj. u min: – 95% U podniesiono motywacje do zdobywania wiedzy oraz potrzeby osiągania sukcesów Rezultaty będą mierzone za pomocą: ankieta ewaluacyjna, raporty, karty hospitacji, karty kariery. 2011: Rezultaty będą mierzone za pomocą: dzienniki zajęć, sprawozdania, zdjęcia, broszura, strona www, ogłoszenia. Wpływ rezultatów na cele proj: Osiągnięte rezultaty pozwolą na zapewnienie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju umiejętności społecznych, obywatelskich, twórczych, wyrobią w nich wysokie poczucie własnej wartości, wyposaża w umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i językach obcych, posługiwania się technologiami inform., umiejętność uczenia się, wchodzenia w różne role, pracy w zespole, pozwolą na udział w terapii wad wymowy, dostarcza rodzicom wiedzy na temat gotowości ich dziecka do rozpoczęcia edukacji szkolnej. Pozwolą na zastosowanie w praktyce min. wiedzy przyrodniczej i matematycznej, a tym samym przyczynia się do poprawy efektów kształcenia. Jeżeli dzieci należycie zostaną przygotowane do nauki szkolnej zmniejszy się możliwość napotkania przez nich trudności w dalszej edukacji. Osiągniecie tych rezultatów wpłynie na realizacje celu głównego. |