Na dobry początek, czyli gra w berka na rozgrzewkę – czytamy ze zrozumieniem

Rozgrzewka na lekcji wychowania fizycznego podnosi ogólną temperaturę ciała, poprawia elastyczność oraz efektywności mięśni i ścięgien. Ponadto pobudza układ krwionośny i oddechowy. Dzięki niej wzrasta tętno, organizm zostaje pobudzony do większego wysiłku.

Zajęcia ruchowe powinny być nie tylko efektywne, ale także zachęcające dla dzieci. Zabawy ruchowe dają ku temu nieograniczone możliwości. Wszystko zależy od kreatywności prowadzącego, ale także samodzielności i inicjatywy samych uczniów.

 

Uczniowie klasy VII razem z panią Monika Gergola przygotowali gazetkę z ,,berkami” na rozgrzewkę.

Te zabawy mają nie tylko pobudzić organizm uczniów, rozgrzać mięśnie, ale także pozytywnie zmotywować dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach ruchowych. Dzięki temu ćwiczyliśmy również umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Różne rodzaje „berków” zostały opisane, uczniowie z każdej klasy mieli za zadanie przeczytać gazetkę i poprowadzić wybrane przez siebie zabawy ożywiające na początek lekcji wychowania fizycznego.

Monika Gergola