„MATEMATYCZNY TELETURNIEJ – WSPÓŁPRACA W GRUPACH”

W naszej szkole odbyły się wyjątkowe lekcje matematyki, które przybrały formę ekscytującego teleturnieju wiedzy. Uczniowie klasy 3 mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności matematyczne w atmosferze zabawy i rywalizacji.

Cele zajęć:

  • Utrwalenie tabliczki mnożenia i dzielenia – poprzez gry i zabawy matematyczne.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania iloczynu i ilorazu – oraz przyporządkowywania ich do odpowiednich działań.
  • Doskonalenie obliczeń w pamięci – w zakresie tabliczki mnożenia i dzielenia.
  • Wykorzystywanie umiejętności matematycznych w codziennym życiu – np. podczas zakupów czy gotowania.

 Przebieg zajęć:

Uczniowie zostali podzieleni na drużyny, które rywalizowały ze sobą w różnych konkurencjach matematycznych. Zadania obejmowały m.in. rozwiązywanie zagadek logicznych, układanie działań matematycznych oraz rozwiązywanie zadań tekstowych. Każda poprawna odpowiedź przynosiła punkty, a drużyna z największą ich liczbą zdobywała tytuł „Mistrza Matematyki”.

 Współpraca w grupach:

Teleturniej nie tylko sprawdzał wiedzę matematyczną uczniów, ale także rozwijał umiejętności współpracy w grupach. Dzieci musiały wspólnie podejmować decyzje, dzielić się pomysłami oraz wspierać się nawzajem w rozwiązywaniu zadań. Tego rodzaju aktywności sprzyjają integracji zespołu klasowego oraz uczą odpowiedzialności i komunikacji. „Matematyczny Teleturniej” okazał się nie tylko świetną zabawą, ale także efektywną metodą nauczania. Uczniowie z entuzjazmem uczestniczyli w zajęciach, a nauczyciele zauważyli wzrost zaangażowania i motywacji do nauki matematyki. To doskonały przykład na to, jak można łączyć edukację z zabawą, rozwijając jednocześnie umiejętności matematyczne i społeczne dzieci.

Małgorzata Załęska

Paulina Deptuła