Szkoła Podstawowa im. prof. Romana Kobendzy w Łynie
Telefon: | 89 625 75 54 |
Materiały dla dzieci 5-, 6-letnich w ramach nauki zdalnej 22-26.02.2021.
Zasady wykonywania zadań:
1. Zadania są wykonywane tylko przez dzieci zdrowe.
2. To rodzic decyduje kiedy dziecko je wykonuje (rano lub po południu).
3. Dziecko gromadzi efekty swojej pracy w teczce i przynosi je do szkoły.
4. Zadania on-line ocenia rodzic.
5. Rodzic nie ma obowiązku fotografowania prac dziecka i przesyłania ich do wychowawcy.
6. Dzieci nie posiadają książek w domu więc wszystkie zadania, ćwiczenia, gry mają na celu utrwalenie dotychczasowych umiejętności.
22.02.2021r. – poniedziałek
1. „Wykonujemy różne działania” – zajęcia matematyczne.
Dziecko:
– zaznacza osobę, np. siódmą licząc od prawej strony,
– rozwiązuje działania na dodawanie typu: 0+1=,
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7f73933247d217d403fc5231547b7c77_/index.html
– posługuje się takimi pojęciami jak: nad, pod, w, po lewej stronie, po prawej stronie,
https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/
– gra w grę „Memory”, zaznacza dwa takie same obrazki,
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b75c9c56c75fc99b6cdc33fe10ab6b20_/index.html
2. „Głowa kotka” – zajęcia techniczne.
Pomoce: kartka papieru w kształcie kwadrata 16 cm x 16 cm, czarna kredka lub flamaster.
Dziecko składa kartkę wg instrukcji.
https://www.youtube.com/watch?v=Hq0L3Y5bYhE
23.02.2021r. – wtorek
1. „Kozucha kłamczucha” – poznajemy polską baśń.
https://www.youtube.com/watch?v=Qsp8_e_VEBM
Dziecko ogląda bajkę i odpowiada na pytania:
– jakie zwierzęta miała Gospodyni?
– jaką pracę dostała Sierota?
– czym karmiła Sierota kózkę?
– jaki sposób wymyśliła Gospodyni, aby sprawdzić czy Kozucha mówi prawdę?
– jak Gospodyni ukarała Kozuchę?
– jakie zwierzęta pomagały lisicy odzyskać chatkę?
– kto pomógł kozie pozbyć się jeżyka?
– jak skończyła się bajka?
2. Taniec Gumi Miś
Dziecko naśladuje ruchy zgodnie z instrukcją,
https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
24.02.2021r. – środa
Dziecko:
– nazywa poznane liter,
Co słyszysz na początku słowa?- gra on-line,
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7dffe6d8131c0ec6914dfee8d174a8f8_/index.html
– zaznacza i nazywa litery,
Memory – gra on-line
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/256e1f1b8aa42f6e9138b85cc8addebb_/index.html
jeśli rodzice mają możliwość,mogą wydrukować karty pracy:
– Dziecko powtarza nazwy owoców w języku angielskim,
https://www.youtube.com/watch?v=VpPk8Os2dGE
25.02.2021r. – czwartek
1. Opowiadam bajkę „Czerwony Kapturek”
Dziecko:
– wycina 6 obrazków, układa obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń, opowiada bajkę, koloruje obrazki.
do pobrania:
2. Ładnie piszę
Dziecko pisze po śladzie lub wg wzoru (rodzic może przepisać szlaczki lub litery do zeszytu dziecka).
Karty do wyboru: szlaczkinaukapisaniapdf.pdf lub naukapisaniaBpisane.pdf
26.02.2021r. – piątek
1. Oglądamy doświadczenie „Czy oliwa pływa?”
https://www.youtube.com/watch?v=QcTI-t63MXA
Dziecko obejrzy film, będzie mogło się dowiedzieć dlaczego oliwa na wodzie pływa.
2. Śpiewamy piosenkę „Zima, zima, zima”
https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM
Tekst piosenki:
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Zasypane pola – w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Ćwiczenia dodatkowe:
– gra on-line „Co nie pasuje?”
https://wordwall.net/pl/resource/2009340/co-nie-pasuje
lub karty pracy do wydrukowania: Sudoku
– dziecko wycina 4 obrazki z dołu kartki, dopasowuje obrazki w puste kratki i nakleja wg zasady: w pionie i w poziomie obrazki nie mogą się powtórzyć,